Web na mobilních zařízeních (školení)
Jednodenní školení
Na běžný český web dnes přichází 30–50 % návštěvníků z chytrých telefonů, tabletů a dalších mobilních zařízení. Toto číslo navíc neustále meziročně roste. Přesto většina webů nemá responzivní verzi správně odladěnou, nebo ji nemají vůbec. Kladou tak uživatelům obrovské překážky, kvůli kterým web nemůže plnit obchodní cíle.
Problematiku bohužel nezvládá ani většina developerských společností, často prodávají nedostatečná a přitom drahá řešení. Na školení si proto ukážeme, jak by měl kvalitní web na mobilních zařízeních fungovat, co máme po developerovi přesně chtít a kolik by to celé mělo stát. A jak jako laici poznáme, že jsme dostali kvalitní řešení.
Co získáte účastí na školení
- Uvědomíte si, proč je mobilní podoba webu klíčová. A to nejen pro e-shopy zaměřené na konečné zákazníky, ale i pro B2B segment a firemní weby obecně.
- Porozumíte, jak funkční mobilní verze ovlivňuje pozice webu ve vyhledávačích, návratnost investic do PPC kampaní, sdílení webu na sociálních sítích nebo efektivitu email marketingu.
- Pochopíte technické možnosti – co developera při řešení limituje a co vše je třeba u mobilní verze webu ohlídat.
- Zjistíte vhodný postup při návrhu responzivního webu, co chtít od webového grafika.
- Porozumíte cenám a návratnosti investic do responzivních a mobilních webů.
Jak školení probíhá
Teorie i praxe zároveň
Základem kurzu je rozsáhlá teorie. Tu prokládám praktickými úkoly, při kterých se zamyslíte nad vlastním projektem a naplánujete si konkrétní kroky, na které se po hned skončení školení vrhnete. Také se seznámíte s řadou užitečných nástrojů, které vám umiožní si responzivní web otestovat.
Společný proces
Mám s tímto způsobem školení dobrou zkušenost, protože to účastníkům umožňuje lépe si osahat hranice toho, co vědí. A pochopit vše do hloubky. Je to pro ně náročnější, ale ve výsledku si ze školení více zapamatují a předávaná teorie pak lépe nasedá na životní realitu každého z účastníků.
A hlavně získáte mnohem lepší zážitek. Celé školení je živější, není to ona suchá jednosměrná „nalejvárna“, jaké jste určitě nenáviděli ve škole. Školení se Štráfeldou se spíše podobá workshopu či příjemnému skupinovému rozhovoru.
Komu je školení určeno
- Provozovatelům internetových obchodů, kteří nové trendy chápou je jako příležitost a chtějí je naplno využít.
- Majitelům a klíčovým zaměstnancům firem, pro které je web důležitým obchodním kanálem. Zejména, pokud se firma chystá web redesignovat.
- Podnikatelům a manažerům z oblasti komunikačních, reklamních, mediálních a PR agentur, jejichž výsledky s efektivitou webu úzce souvisí.
- Studentům a absolventům středních a vysokých škol, kteří si chtějí zvýšit vzdělání a zlepšit své uplatnění na trhu práce.
Obsah školení
- Kam internet směřuje, jak se na to připravit. Čísla, grafy a přehledy, které vás možná překvapí.
- Jak se liší kontext používání webu na mobilních zařízeních od použití na desktopu.
- Jaký je rozdíl mezi mobilní verzí webu, responzivním webem a webem adaptivním.
- Kdy využít mobilní aplikaci, jak ji dostat k cílovým uživatelům.
- Progresivní webové aplikace. Technologie AMP.
- Proč je rychlost načítání webu kriticky důležitá, jak ji zvednout, pravidlo 0,1 sec : 1 sec : 10 sec.
- Použitelnost mobilního webu – ideální navigace, jak web ovládáme na telefonu a tabletu, velikost a kontrast písma, gesta a interakce, touch design.
- Technická omezení – velkokapacitní displeje, high-end zařízení vs. staré křápy.
- Postup navrhování responzivního webu, kaskáda vs. HTML prototyp, pravidlo Mobile first!
- Nejčastější problémy aneb vyhněte se chybám, které už udělali druzí.
- Jak fungují responzivní maily, proč je potřebujete, jak poznat funkční šablonu mailu. AMP pro e-maily.
- Rychlý průlet možnostmi mobilní reklamy. QR kódy.
- Webová analytika z hlediska responzivních a adaptivních webů.
Termín, cena a místo školení
Při objednání více účastníků z jedné firmy nebo více kurzů pro jednoho účastníka je možná individuální sleva, konkrétní výše dohodou. Případně i realizace školení na míru. Cena zahrnuje materiály, lektorné, občerstvení v průběhu celého školení.
Zaujalo vás školení?
Výborně. Kontaktujte mě tedy co nejdříve a domluvíme podrobnosti:
Proč si mě vybrat
- Dívám se očima vašich zákazníků
Dokážu zjistit jejich potřeby, očekávání, motivace a obavy. - Umím vidět mezioborové souvislosti
Mám široký celkový přehled, nejsem úzce zaměřeným specialistou. - Rozumím technologiím i vývoji
Najměte si mě jako stavební dozor a realizační fáze už vás nezaskočí. - Znám podnikání z pohledu majitele
Budování vlastní firmy mě naučilo hlídat náklady a návratnost investic.