Štráfeldův blog
Píšu o internet marketingu. Na rozdíl od encyklopedie, kde se snažím srozumitelně vysvětlit obecné pojmy, se v článcích zabývám hlavně principy, návody a osvědčenými postupy. Také zde komentuji důležité novinky a trendy. Užijte si je!
Zájmově orientovaná reklama na dosah
Před čtyřmi dny oznámil vyhledávač Google zahájení testování nového způsobu reklamního cílení, tzv. zájmově orientované reklamy. Na rozdíl od dosud používané kontextové reklamy se inzeráty a grafické reklamní prvky nebudou zobrazovat podle obsahu stránky, ale podle zájmů a zálib konkrétního návštěvníka.
32 hodin na internetu měsíčně
Podle nejnovější tiskové zprávy Mediaresearch strávil v lednu 2009 průměrný uživatel českého internetu surfováním téměř 32 hodin měsíčně, což je o 5 hodin více než loni. Zpráva obsahuje i další zajímavé sociodemografické údaje a popisuje změny v návycích internetových uživatelů v ČR ve srovnání s loňským rokem.
Nepřítomnost na pracovišti
Jakmile opouštíte kancelář na den a více, měli byste o tom dát vědět, minimálně automatickou odpovědí na příchozí emaily. Na delší plánovanou absenci je vhodné upozornit s předstihem. Že jde o základní slušnost? Přesto se mi opakovaně stává, že se projekt zpozdí kvůli nečekané dovolené klienta. Proto si dnes dovolím malé kázání.
Vyhledávací dotazy se prodlužují
Lidé stále častěji hledají ve vyhledávačích zadáním víceslovných frází. Více než polovina všech vyhledávacích dotazů položených v USA se skládá ze tří a více slov, více než třetina pak ze čtyř a více slov. Long tail se postupně zvětšuje.
Aktuální podíly vyhledávačů v ČR
Již dva roky platí, že vyhledávač Seznam používají cca dvě třetiny uživatelů českého internetu, vyhledávač Google pak necelá třetina. Tím jsme spolu s Ruskem, Čínou a Koreou ve světě raritou – ve všech ostatních zemích je Google ve vyhledávání jasnou jedničkou. I v ČR však svůj podíl postupně zvyšuje.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.