E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Přibývá víceslovných frází
Vyplývá to ze statistik Hitwise (pdf, 37 kB) zveřejněných 24. února 2009. Podle nich v meziročním srovnání ubývá jedno- a dvouslovných vyhledávacích frází a přibývá frází víceslovných. Podíl víceslovných frází roste přímo úměrně počtu slov. Viz následující tabulka:
Počet slov | Leden 2008 | Prosinec 2008 | Leden 2009 | Meziroční změna |
---|---|---|---|---|
1 | 20,96 % | 20,70 % | 20,29 % | -3 % |
2 | 24,91 % | 24,13 % | 23,65 % | -5 % |
3 | 22,03 % | 21,94 % | 21,92 % | 0 % |
4 | 14,54 % | 14,67 % | 14,89 % | 2 % |
5 | 8,20 % | 8,37 % | 8,68 % | 6 % |
6 | 4,32 % | 4,47 % | 4,65 % | 8 % |
7 | 2,23 % | 2,40 % | 2,49 % | 12 % |
8 a více | 2,81 % | 3,31 % | 3,43 % | 22 % |
Jak je na tom Česká republika
Není důvod předpokládat, že by se v ČR výsledky lišily, až na určité zpoždění ve vývoji. Ten myslím logicky vyplývá z neustále přibývajících webových stránek (pro vyhledání konkrétní informace je tedy třeba dotaz lépe specifikovat) a ze stále vzdělanějších uživatelů internetu (ti umí vyhledávače účinněji používat).
Důsledky pro SEO
Pro tvůrce a správce webů z toho vyplývá především závěr, že optimalizace pro vyhledávače na několik málo obecných a často hledaných frází bude postupně čím dál méně účinná. A naopak, zvyšovat se bude efekt optimalizace na tzv. long tail, tedy konkrétní víceslovné fráze, z nichž každá je relativně málo vyhledávaná, ale v součtu jejich hledání daleko převyšuje hledání obecných frází.
V praxi to znamená především doporučení k ústupu od krátkodobých metod optimalizace (typu výměna odkazů) a potvrzení trendu směrem k rozsáhlým a obsahově bohatým webovým stránkám.
Komentáře (1)
#1 Homer
Souhlasím, na jeden můj web s rybářskou tématikou se někdo dostal ze Seznamu použitím tohoto dotazu:”nejhezčí barevné rybičky do našeho zahradního rybníčku.cz”.
31. března 2009, 18.38 hod.