E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Jak se dělá výměna odkazů
Zdánlivě vše funguje poměrně jednoduše:
- Najdeme vhodný web.
- Umístíme odkaz na něj na našem webu.
- Požádáme jeho majitele o výměnu odkazů.
- Existenci obou odkazů průběžně kontrolujeme.
Problémy výměny odkazů
Dnes už je však výměna odkazů považována za zastaralou a nevýhodnou techniku budování odkazů. Zejména z těchto důvodů:
-
Pracnost
Ve většině případů je výměna odkazů velice pracná, zejména jde-li o komerčně zaměřenou prezentaci. Udává se potřeba cca 30 minut na získání jednoho odkazu. Také je třeba na webu nabízet obsah, díky kterému na něj budou ostatní rádi odkazovat.
-
Obtížné hledání webů
Také hledání vhodného webu pro výměnu odkazů bývá složité. Mělo by jít o web stejného či podobného tématu (ne však konkurenční), web by měl být dostatečně navštěvovaný a dobře hodnocený vyhledávači, odkaz by měl být součástí kvalitní stránky, na této stránce by nemělo být příliš mnoho dalších odkazů…
-
Problémy u vyhledávačů
Kvůli stále dokonalejším algoritmům vyhledávačů se efekt výměny odkazů postupně snižoval. A výměna odkazů může i škodit.
Pár vyměněných odkazů nejmusí vadit, to je přirozené. Ale velké množství recipročních odkazů obvykle značí, že se majitel webu snaží s vyhledávačem manipulovat. Proto Google výměnu odkazů zakazuje ve svých doporučeních pro webmastery. A samozřejmě umí takové odkazy velmi dobře detekovat – od roku 2018 k tomu využívá dokonce umělou inteligenci nazývanou SpamBrain.
Ze všech těchto důvodů bývají zpětné odkazy stále častěji získávány jinými způsoby (publikace článků, nepřímý linkbuilding).