Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Reciproční odkaz

Jako reciproční označujeme odkazy mezi dvěma weby, které na sebe vzájemně odkazují. V angličtině se jim říká stejně, reciprocal links. Reciproční odkazy často vznikají tzv. výměnou odkazů – domluvíte se s někým, kdo není vaše přímá konkurence, že na vás odkáže a vy na oplátku zase odkážete na něho.

Reciproční odkazy bývají považovány za méně hodnotné než odkazy jednosměrné. To proto, že často vznikají nepřirozeně, pouze za účelem manipulace výsledků vyhledávání. Zároveň však mohou mít reciproční odkazy v odkazovém profilu své důležité místo, například když odkazujete na obchodní partnery nebo na weby, kde vám vyšly články. Proto není třeba se recipročních odkazů bát. Každý takový kvalitní a oddůvodněný odkaz pomáhá v lepším umístění ve vyhledávačích.

Větší množství recipročních odkazů v odkazovém profilu webu už však může představovat velký problém. Dříve se to řešilo tzv. třícestnou výměnou, web A odkáže na web B, ten odkáže na C a web C odkáže zpět na web A. Dnes už ale ani takové vícecestné výměny odkazů nedávají smysl. Například Google od roku 2018 využívá umělou inteligenci nazývanou SpamBrain, která podobné techniky umí velmi dobře detekovat.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.