Vylučující klíčová slova slouží v PPC systémech jako stopka. Pokud tedy klíčové slovo přidám do své reklamní kampaně jako vylučovací, uživateli vyhledávače, který hledal frázi obsahující dané klíčové slovo, se můj inzerát vůbec nezobrazí.
K čemu je to užitečné
Vylučovací klíčová slova tak slouží k lepšímu zacílení kampaně ve vyhledávači. Představte si například, že provozujete cestovní kancelář a vozíte turisty na Madagaskar. Najednou se však v kinech objeví film Madagaskar a velká část hledajících nemá potenciál si od vás něco koupit. Prvním krokem by tedy mělo být přidání vylučujících slov jako „film“, „kino“, „vstupenky“ apod. Pak se lidem hledajícím fráze jako „film madagaskar“ vaše inzeráty nezobrazí.
Stejně to bude fungovat, pokud nabízíte nějakou službu, kterou lidé hledají „levně“ nebo „zdarma“. Pak je vhodné tyto fráze přidat jako vylučující klíčová slova. Většině e-shopů se také vyplatí vyloučit slova, jako jsou „bazar“, „aukro“, „použité“ či „servis“.