Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Obsahový (content) marketing

Obsahový marketing (neboli content marketing) je osvědčená dlouhodobá internet marketingová strategie spočívající ve vytváření, publikování a distribuci obsahu užitečného pro návštěvníky webu i stávající zákazníky firmy. Obsahem zde není míněn pouze text, ale také obrázky, infografiky, různé užitečné nástroje, kalkulačky a aplikace.

Stručně o výhodách obsahového marketingu

Pravidelné publikování prospěšného obsahu a otevřené sdílení dalších informací:

  • firmu zviditelňuje mezi konkurencí
  • posiluje značku společnosti
  • buduje u potenciálních zákazníků důvěru
  • poskytuje firmě obsah, který může využít i v dalších marketingových kanálech

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Součásti content marketingu

Strategická část

Výstupem této fáze by měl být publikační plán:

  • Identifikace vhodného obsahu – na základě analýzy klíčových slov a také díky výborné znalosti potřeb návštěvníků.
  • Analýza konkurecne – v jakém prostředí se budeme pohybovat? Jak je na tom s tvorbou obsahu konkurence? Kolik z plánovaných informací už je veřejně dostupných (třeba na Wikipedii)? A v jaké kvalitě?
  • Stanovení priorit tvorby nového obsahu – který obsah má největší potenciál přinést peníze, kde leží ono příslovečné nízko visící ovoce.
  • Určení struktury obsahu a jeho umístění na webu – která témata pokryjeme články na blogu, která slovníčkem pojmů a která třeba častými dotazy.
  • Určení cílů obsahu – pro každý text přemýšlíme nad jeho cílením, na jakou fází STDC frameworku míří.
  • Měření cílů – jak budeme dosažení cílů měřit, například efektivita obsahu pro různé fáze se měří různými metrikami.

Exekutiva

  • Příprava podkladů – například bude se někdo z firmy pravidelně setkávat s copywriterem a povídat mu o firmě, existují nějaké tištěné podklady či další zdroje?
  • Tvorba a publikace obsahu – kdo ho napíše, kdo udělá korekturu, kdo ho umístí na web, kdo to celé odřídí?
  • Propagace obsahu na různých marketingových kanálech (firemní web či blog, profily na sociálních sítích, newsletter, placená reklama...).
  • Časový rámec - s jakým předstiheme budeme vytvářet obsah, jak si ho budou lidé předávat tak, aby každý týden něco vyšlo, aby se témata vzájemně doplňovala a nekolidovala.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 663 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.