Stručně o výhodách obsahového marketingu
Pravidelné publikování prospěšného obsahu a otevřené sdílení dalších informací:
- firmu zviditelňuje mezi konkurencí
- posiluje značku společnosti
- buduje u potenciálních zákazníků důvěru
- poskytuje firmě obsah, který může využít i v dalších marketingových kanálech
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Součásti content marketingu
Strategická část
Výstupem této fáze by měl být publikační plán:
- Identifikace vhodného obsahu – na základě analýzy klíčových slov a také díky výborné znalosti potřeb návštěvníků.
- Analýza konkurecne – v jakém prostředí se budeme pohybovat? Jak je na tom s tvorbou obsahu konkurence? Kolik z plánovaných informací už je veřejně dostupných (třeba na Wikipedii)? A v jaké kvalitě?
- Stanovení priorit tvorby nového obsahu – který obsah má největší potenciál přinést peníze, kde leží ono příslovečné nízko visící ovoce.
- Určení struktury obsahu a jeho umístění na webu – která témata pokryjeme články na blogu, která slovníčkem pojmů a která třeba častými dotazy.
- Určení cílů obsahu – pro každý text přemýšlíme nad jeho cílením, na jakou fází STDC frameworku míří.
- Měření cílů – jak budeme dosažení cílů měřit, například efektivita obsahu pro různé fáze se měří různými metrikami.
Exekutiva
- Příprava podkladů – například bude se někdo z firmy pravidelně setkávat s copywriterem a povídat mu o firmě, existují nějaké tištěné podklady či další zdroje?
- Tvorba a publikace obsahu – kdo ho napíše, kdo udělá korekturu, kdo ho umístí na web, kdo to celé odřídí?
- Propagace obsahu na různých marketingových kanálech (firemní web či blog, profily na sociálních sítích, newsletter, placená reklama...).
- Časový rámec - s jakým předstiheme budeme vytvářet obsah, jak si ho budou lidé předávat tak, aby každý týden něco vyšlo, aby se témata vzájemně doplňovala a nekolidovala.