Obchodní značka (anglicky brand) je marketingový pojem, který vypráví příběh o firmě, organizaci, jednotlivci či produktu. Příběh o tom, kým chce značka být, jaké má hodnoty, co okolí slibuje, jak s ním komunikuje. A také příběh o tom, jak značka vypadá zvenku, jak ji skutečně lidé vnímají a jestli je vlastně vůbec zajímá.
Pokud se značce daří její příběh vyprávět, je konzistentní a důvěryhodný, jestliže její příběh funguje a lidé na něj slyší, značka tím získává mnohé výhody. Například ji to zásadně odlišuje od konkurence a dává jí to směr. Ale také závazek – naplnit vyvolaná očekávání.
Časté chyby v budování značky
Prestižní značka a slevy
S touto chybou se potkávám prakticky na každém kroku. Firma se snaží svůj brand budovat jako exkluzivní značku a přitom jede slevové akce jednu za druhou. To samozřejmě nefunguje, slevami exkluzivita značky eroduje.