Pojem Bidding, neboli bidování, pochází z PPC reklamy a nazývá se tak nastavování maximální ceny za proklik, kterou reklamnímu systému nabízíte za přivedení jednoho návštěvníka na váš web.
Tato cena pak vstupuje do aukce v reálném čase, kde se střetává s průběžně aktualizovanými nabídkami konkurentů – a v závislosti na dalších parametrech daného reklamního systému přímo ovlivňuje pozice vaší reklamy.
Kde se bidding uplatňuje
Bidding potřebujete:
- v klasických reklamních systémech, jako jsou Google Ads či Sklik
- ve vyhledávačích zboží, jako je Heuréka či Zboží.cz
Jak se dělá bidding
Bidovat můžete dvěma způsoby:
- manuálně – ceny přepisujete ručně v administračním rozhraní daného reklamního systému
- automatizovaně – obvykle pomocí specializovaných nástrojů, jako je PPC Bee nebo Bidding Fox
V obou případech se samozřejmě snažíte dosáhnout co nejnižší nabídnuté ceny tak, aby vám zároveň zajistila co nejlepší pozici reklamy. Na to však samozřejmě reaguje bidding konkurence, což ceny v aukci zvyšuje.
Horním limitem pak je situace, kdy už se vám další bidding nevyplácí kvůli vysokému PNO, tj. když na prodeji produktu se započítaným nákladem na PPC reklamu již nic nevyděláte. Maximální nabídnutá cena tedy záleží na konkrétní marži a bude se zřejmě lišit u jednotlivých produktů ve vaší nabídce.