Cena za proklik, neboli CPC (za anglického cost per click) je pojem z oblasti internetové reklamy. CPC je jakousi jednotkou PPC, modelu platby za reklamu, kdy zákazník platí pouze skutečné prokliky na své stránky (a nikoliv počet zobrazení reklamy). Spočítá se jako poměr sumy utracených peněz ku počtu získaných prokliků. Pojmy PPC a CPC však bývají často zaměňovány.
Max. CPC
V reklamních systémech na principu PPC se často setkáte také s pojmem Max. CPC, tedy maximální cenou za proklik. Jde o cenu, kterou jste ochotni nabídnout za přivedení jednoho návštěvníka na svých stránkách. Skutečná CPC však obvykle bývá nižší, někdy až několikanásobně, zejména máte-li u svých inzerátů dobrou míru prokliku.
Maximální CPC, jež se vám ještě vyplatí, si snadno spočítáte, znáte-li konverzní poměr svých stránek a průměrný výdělek, který obvykle dokážete z jednoho návštěvníka získat.