Zkratka PPV (z anglického Pay Per View, platba za shlédnutí) označuje na internetu jeden z nejstarších modelů placení za internetovou reklamu. U modelu PPV platí objednatel velmi jednoduše za reklamu podle počtu jejího zobrazení. Model PPV se nejčastěji používá pro zobrazení bannerů, méně často i pro klasické textové inzeráty.
Cena PPV se obvykle udává za tisíc shlédnutí (používají se pro to zkratky CPT či CPM). Ceny obvykle závisí na cílení webu. Pokud by například cena byla 50 Kč, znamená to, že při míře prokliku obvyklé pro bannery, tj. 0,06 % až 0,1 %, nás jeden návštěvník placený přes PPV přijde na 50 až 83 Kč.
Z hlediska poskytovatele je model PPV, na rozdíl od efektivnějšího PPC, mnohem jednodušší na implementaci, stačí pouze zobrazovat příslušné inzeráty (bannery) a započítávat jejich zobrazení.