E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Příklad dimenzí a metrik
Zobrazte si v Google Analytics třeba přehled typů zařízení (Publikum → Mobilní → Přehled). Uvidíte tabulku se třemi řádky: desktop, mobile a tablet. A tyto řádky jsou právě dimenze. Dimenzí může být třeba zdroj, médium, kampaň, jazyk uživatele, vstupní stránka apod. Dimenzí může být také čas.
Metrikami pak budou počty uživatelů, počty návštěv a další sloupce tabulky. Metriky jsou tedy čísla – obvykle součty, průměry apod.
Tip: jako pomůcku si můžete pamatovat, že Google Analytics zobrazuje na výběrech dimenze zeleně a metriky modře.
Sekundární dimenze
Tím, jak si procházíme v Google Analytics jednotlivé přehledy, měníme si vlastně dimenze, kterými se na data díváme. K těmto tzv. primárním dimenzim (klasickým řádkům tabulky) si můžeme přidat i tzv. sekundární dimenzi. Data tabulky se nám tím rozpadnou na více řádků – kombinace primárních a sekundárních dimenzí.
Například u toho původně třířádkového přehledu Kategorie zařízení si mohu přidat sekundární dimenzi Zdroj a v tabulce pak uvidím řádky:
- dekstop google
- desktop seznam
- desktop newsletter
- mobile google
- mobile facebook
- …
Sekundární dimenze se přidává výběrem z paletky Sekundární dimenze, která se zobrazuje nad tabulkou.
Vlastní dimenze
Google Analytics také umožňuje vytvořit si dimenze vlastní, tj. přidat datům atributy, které systém ve výchozím stavu nenabízí. Tyto atributy se obvykle týkají:
- hitů
- návštěv
- návštěvníků
- produktů (pokud máte aktivované měření e-shopu Enhanced Ecommerce)
Více o tom píši na stránce Vlastní dimenze.