E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Čas jsou peníze
Ve zmiňovaném článku píše Dušan Janovský v závěrečných doporučeních:
Napadlo mě, že návratnost investic do úprav ergonomie intranetu lze orientačně spočítat následovně:
Výsledek vychází jako počet pracovních dní kodéra, které se do ladění intranetu ještě vyplatí investovat. Přitom platí:
- PZ – počet zaměstnanců, kteří ve firmě používají intranet
- HCU – průměrná cena hodiny práce všech uživatelů intranetu (v Kč)
- ČK – konstanta udávající denní ztráty na jednoho uživatele způsobené špatně nakódovaným rozhraním (v minutách, dle pracovní náplně obvykle 2–10 minut)
- ŽI – předpokládaná životnost intranetu (v letech) 250 – počet pracovních dní v roce 30 – obvyklá roční dovolená a další nepřítomnost u jednoho zaměstnance
- HCK – hodinová cena kodéra (v Kč)
- 8 – převod hodin na pracovní dny
- 60 – převod minut na hodiny
Příklad: intranet ve firmě se 100 zaměstnanci
Jako příklad si vezměme firmu, kde intranet každý den používá 100 zaměstnanců. Společnost si průměrně účtuje 400 Kč za hodinu každého z nich, konstanta denní ztrátovosti je 5 minut. Firma předpokládá, že intranet bude používat nejméně 2 roky. Aktuální cena za hodinu kódování se pohybuje kolem 600 Kč.
Po doplnění do vzorečku vychází, že se firmě vyplatí investovat do zlepšování intranetu celých 319 dní práce kodéra (= 1,3 pracovního roku!!!). Při současných možnostech javscriptových frameworků typu jQuery si zkuste představit, jaké by to muselo být hyperUI dílo
Shrnutí
Jak je z příkladu patrné, vzoreček nelze brát dogmaticky. Už proto, že nelze přesně spočítat některé jeho vstupy. Avšak i odhady myslím ukazují zajímavá čísla. Cílem bylo ukázat, že investice do úprav ergonomie intranetu se téměř vždy vyplatí. A vyplatí se tím více, čím víc lidí ho používá, čím déle ho používají a čím dražší je jejich čas.
Komentáře (0)
Zatím tu nejsou žádné komentáře.