Behaviorální cílení (nebo také zájmově orientovaná reklama) je metoda přiřazování reklam na základě předchozích internetových aktivit daného uživatele. Ten navštíví stránky zaměřené na určité téma (třeba cestování) a reklamní síť mu poté doručuje sdělení na shodné téma.
Tím se behaviorální cílení liší od kontextové reklamy, která není nijak ovlivňována historií aktivity daného uživatele a zobrazuje se pouze podle obsahu aktuálně prohlížené stránky.
Chování uživatele však může reklamní síť sledovat i jinak než podle tématu navštěvovaných stránek. Například se může dívat na téma zobrazovaných videí na YouTube, na téma hledaných frází ve vyhledávání apod.
Pro inzerenty je behaviorální cílení výhodné, protože umožňuje zvýšit účinnost reklamy a tím i její návratnost. A je užitečné i pro uživatele, protože značně zvyšuje relevanci. Tj. omezuje počet reklam, které neodpovídají zájmům uživatele a pouze by ho obtěžovaly.