Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Behaviorální cílení

Behaviorální cílení (nebo také zájmově orientovaná reklama) je metoda přiřazování reklam na základě předchozích internetových aktivit daného uživatele. Ten navštíví stránky zaměřené na určité téma (třeba cestování) a reklamní síť mu poté doručuje sdělení na shodné téma.

Tím se behaviorální cílení liší od kontextové reklamy, která není nijak ovlivňována historií aktivity daného uživatele a zobrazuje se pouze podle obsahu aktuálně prohlížené stránky.

Chování uživatele však může reklamní síť sledovat i jinak než podle tématu navštěvovaných stránek. Například se může dívat na téma zobrazovaných videí na YouTube, na téma hledaných frází ve vyhledávání apod.

Pro inzerenty je behaviorální cílení výhodné, protože umožňuje zvýšit účinnost reklamy a tím i její návratnost. A je užitečné i pro uživatele, protože značně zvyšuje relevanci. Tj. omezuje počet reklam, které neodpovídají zájmům uživatele a pouze by ho obtěžovaly.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.