Pojem lead magnet pochází z oblasti lead generation marketingu a e-mail marketingu. Lead magnet je hodnota, kterou potenciálnímu zákazníkovi poskytujeme výměnou za jeho kontakt (lead). Spousta návštěvníků našeho webu ještě není zralá k objednávce. Avšak nabídneme-li jim vhodný lead magnet, zachytíme je a můžeme s nimi dále pracovat například posíláním automatizovaných e-mailů.
Příklady lead magentů
Jako lead magnet může sloužit:
- e-book či brožura
- slevový kupón, klubová cena
- šablona či vzor dokumentu
- checklist (kontrolní seznam)
- případová studie
- online nástroj či kalkulačka
- test nebo kvíz
- video či podcast
- kurz nebo webinář
- seznam zdrojů či nástrojů
- infografika
- výsledky průzkumu
Lead magnety zlevňují reklamu
Aby sběr leadů fungoval, je třeba na příslušnou stránku přivést návštěvníky. V reklamě máme pak většinou tendenci propagovat produkt či službu, kterou nabízíme. Vyzkoušejte však i jinou cestu, propagujte samotný lead magnet – většinou je to levnější a dosáhnete lepší míry prokliku.