Jak na email marketing (školení)
1 den teorie proložené praktickými úkoly
Email marketing je bezesporu nejdůležitějším a nejúčinnějším marketingovým kanálem. S relativně nízkými náklady umožňuje budovat a udržovat vztah se zájemci o vaši firmu a značku. Umožňuje aktivizovat leady či bývalé zákazníky a měnit je na další konverze. A neobejde se bez něj ani obsahový marketing.
Srozumitelně vysvětlím vše, co potřebujete vědět, abyste se stali v email marketingu úspěšnými. Postupuji od základů, takže toho na začátku moc vědět nemusíte, ale rychle se v jednotlivých tématech dostávám do hloubky.
Co získáte účastí na školení
- Pochopíte, jak vám email marketing může být užitečný a proč je pro většinu subjektů na trhu kriticky důležité se mu věnovat.
- Zjistíte, jaká má email marketing omezení a jak se s nimi vypořádat.
- Uvědomíte si, že databáze příjemců je firemním zlatem, o které je třeba neustále pečovat a snažit se ho zhodnocovat.
- Naučíte se všechny potřebné technikálie ohledně výběru maileru, jeho nastavení, návrhu šablon či kroků nutných k rozumné doručitelnosti e-mailů.
- Řekneme si, jak příjemce e-mailů segmentovat a jak pak těmto segmentům vybírat a přizpůsobovat obsah sdělení.
- Pochopíte, jak email marketing řídit a jak ho nejlépe měřit.
- Naučíte se všechny ty vychytávky a triky, které jsem já sám sbíral celé roky, během nichž se email marketingu věnuji.
Jak školení probíhá
Společný proces
Mám s tímto způsobem školení dobrou zkušenost, protože to účastníkům umožňuje lépe si osahat hranice toho, co vědí. A pochopit vše více do hloubky. Bude to pro vás sice trochu náročnější, ale ve výsledku si ze školení více zapamatujete a vše se vám lépe propojí.
A hlavně získáte mnohem lepší zážitek. Celé školení je pak živější, není to ona suchá jednosměrná „nalejvárna“, jaké jste určitě nenáviděli ve škole. Školení se Štráfeldou se spíše podobá workshopu či příjemnému skupinovému rozhovoru.
Teorie i praxe zároveň
Základem kurzu je opravdu rozsáhlá teorie. Informací dostanete skutečně hodně, možná až nad hlavu. Ale zároveň si vše pěkně ukotvíte přímo nad svými projekty a předávaná teorie vás tak nezahltí. A vše lépe nasedne na vaši životní realitu a dosavadní zkušenosti.
Komu je školení určeno
-
Začátečníkům,
kteří se potřebují rychle a zábavnou formou zorientovat v možnostech a omezeních email marketingu.
-
Podnikatelům,
kteří cítí, že e-mailový marketing může dramaticky nakopnout jejich podnikání. A pomoci jim v budování vztahu se zákazníky.
-
Marketérům,
které už nebaví pořád dokola posílat nudné newslettery a kteří chtějí zásadně zlepšit kvalitu poskytovaných služeb.
-
Absolventům vysokých škol,
kteří umějí přemýšlet do budoucna a plánují zaměstnání v některém z marketingových oborů.
Obsah školení
01 Definice email marketingu
Co je a co není email marketing. Zařazení email marketingu v rámci dalších marketingových aktivit. K čemu se email marketing hodí a k čemu ho nepoužívat.
02 Srovnání s dalšími marketingovými kanály
Výhody a nevýhody email marketingu. Čím se liší od dalších marketingových kanálů. Jaké může mít přínosy a jaké je k tomu potřeba splnit podmínky.
03 Strategický e-mail marketing
Jak o e-mail marketingu přemýšlet koncepčně. Jak si (ne)definovat cíle a očekávání. Cílové skupiny a práce s nimi. Jaká je role email marketingu v rámci celkové marketingové a obchodní strategie. E-mailový marketing pro B2C vs. B2B.
04 E-mail marketing z pohledu příjemce
Jak vaše marketingové aktivity vnímají samotní příjemci mailů a vaši zákazníci. E-mail marketing v rámci nákupního cyklu a STDC frameworku. A jak to vše ovlivňuje plnění vašich marketingových cílů.
05 Skutečné náklady e-mail marketingu
Kolik opravdu stojí email marketing a z jakých položek se tato cena skládá. Jak by měli dodavatelé účtovat email marketing klientům.
06 Právní regulace e-mail marketingu
Jak mailovat legálně. Co po nás chce antispamový zákan č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů. A co si ohledně email marketingu žádá oblíbené GDPR. Jaké pokuty vám hrozí při jejich porušení. Co je to obchodní sdělení. A jak poznat svobodný, prokazatelný a informovaný souhlas.
07 Databáze příjemců a péče o ni
Jak vybudovat seznam kontaktů, kterým budeme posílat mailové kampaně. Jak je to s kupováním databází. Opt-in a double opt-in. Proč sami chcete podporovat odhlašování lidí. Jak na aktivizaci spících kontaktů. Konkrétní metody a tipy, jak databázi příjemců dlouhodobě rozšiřovat (co mi opravdu funguje, tipy a triky).
08 Segmentace databáze příjemců
Technická segmentace. Demografická segmentace. Geografická segmentace. Segmentace podle historie a podle zájmů. RFM segmentace.
09 Ideální mailer a jak ho vybrat
Výhody a nevýhody různých mailerů. Jejich možnosti a funkce. Podle čeho vybírat vzhledem k aktuálnímu kontextu firmy. MailChimp. Ecomail, MailKit, SmartMailing, Mautic a ti další…
10 Další užitečné nástroje
Odkazy na všechny nástroje, které při tvorbě mailových kampaní používám. Některé si rovnou osaháte a vyzkoušíte.
11 Druhy e-mailů
Většina lidí zná pouze newslettery, ale existuje spousta dalších formátů, které se od sebe hodně liší. Welcome e-mail. E-zine. Transakční e-mail. Notifikační e-mail. Thank-you email. Reaktivační e-mail…
12 Anatomie dokonalého e-mailu
Z jakých částí se skládá dokonalý e-mail. Jaký layout zvolit. Jak poznáte špatnou grafiku mailu. Jak psát fungující předměty e-mailů. Jak úspěšnost ovlivňuje odchozí adresa a které adresy fungují nejlépe.
13 Šablony e-mailů a responzivita
Jak vybírat z předpřipravených šablon. Jak na kódování vlastních HTML šablon. Jak se šablony chovají na nestandardních zařízeních a na freemailech. Proč musí být šablona textová a responzivní.
14 Jak pracovat s obsahem e-mailů
Jaký obsah funguje nejlépe. Jak nejlépe upozorňovat na články a další texty na webu. Jak podpořit obsahový marketing. Jak vybírat propagované produkty v e-commerce.
15 A/B testování v email marketingu
Co je to A/B testování. Kdy a komu se A/B testování vyplácí. Co vše můžete testovat a čemu při něm věnovat nejvíce pozornosti.
16 Personalizace v email marketingu
Co vše lze v mailu personalizovat a za jakých okolností to stojí za to. Základní a pokročilé možnosti personalizace. Jak na automatické skloňování českých jmen a příjmení.
17 Doručitelnost e-mailů
Proč je doručitelnost pro úspěch kritická. SPAM. Co znamenají zkratky SPF, DKIM, DMARC. Spamcheck v obsahu e-mailu. Jak pracovat s reputací odesílající domény. Spamové pasti.
18 Četnost a načasování rozesílek
Ideální časy rozesílky v B2C i v B2B. Co jsou „záchodové newslettery“. S jakou frekvencí kampaně posílat a jak poznáte, že už je to moc.
19 Automatizace e-mail marketingu
Jak funguje emailová automatizace a jak s ní pracovat strategicky. Typické scénáře a které z nich se skutečně osvědčují v praxi. Na co si dát pozor.
20 Jak měřit email marketing
21 Konverzní e-mail marketing
Jak si s pomocí mailingu zajistit více konverzí. Email marketing v kontextu multichannel marketingu. Jak fungují konverzní cesty zákazníků a jak je můžete email marketingem ovlivnit ve svůj prospěch.
22 Jak na ideální cílové stránky
Anatomie landing page. Jak cílová stránka ovlivňuje efektivitu kampaně a naměřená čísla. Jak lidé cílové stránky vnímají. F-view model. Použitelnost cílové stránky.
23 Návratnost e-mail marketingu
Jaké faktory ovlivňují návratnost email marketingu. Konkrétní kroky, jak můžete návratnost zlepšit.
24 Jak efektivně řídit email marketing
Email marketing z pohledu projektového řízení. Jak vybrat dodavatele, jak s ním zdárně spolupracovat a jak to vše uřídit.
Cena a termín školení
Konečná cena: 3 490 Kč
Cena zahrnuje materiály, lektorné, občerstvení v průběhu celého školení. Při objednání více účastníků z jedné firmy nebo více kurzů pro jednoho účastníka je možná individuální sleva, konkrétní výše dohodou.
Potřebujete přizpůsobit obsah školení vašemu konkrétnímu kontextu? Nebo chcete školení uspořádat přímo ve firmě? Nic z toho není problém, mrkněte na možnost školení na míru.
Zaujalo vás školení?
Výborně. Kontaktujte mě tedy co nejdříve a domluvíme podrobnosti:
Proč si mě vybrat
- Dívám se očima vašich zákazníků
Dokážu zjistit jejich potřeby, očekávání, motivace a obavy. - Umím vidět mezioborové souvislosti
Mám široký celkový přehled, nejsem úzce zaměřeným specialistou. - Rozumím technologiím i vývoji
Najměte si mě jako stavební dozor a realizační fáze už vás nezaskočí. - Znám podnikání z pohledu majitele
Budování vlastní firmy mě naučilo hlídat náklady a návratnost investic.