Vybrané úryvky, neboli reach snippets, je zvláštní způsob zobrazení odkazu ve výsledcích vyhledávání (SERP), který používá vyhledávač Google, pokud se domnívá, že daný odkaz je obzláště relevantní odpovědí na dotaz hledajícího.
Klasické rozšířené úryvky
Rozšířený útržek se zobrazuje na prvním místě výsledků vyhledávání, od ostatních výsledků je oddělen šedou čárou a poměrně širokou mezerou. Ke zobrazení popisku je použito větší písmo než u ostatních výsledků a popisek či úryvek ze stránky je delší. Google také v popisku vytuční vyhledávaná slova, stejně jako to dělá u běžných výsledků, PPC inzerátů apod.
Zajímavé mi připadá, že ve vyhledávacím dotazu vůbec nebylo použito slovo „web“, Google ho však ve featured snippetu stejně vytučnil.
Featured snippets doplněné o obrázky
V některých rozšířených úryvcích Google zobrazuje také obrázek. To je něco, co rozhodně chcete, protože tím dramaticky stopá míra prokliku, obrázek si získává spoustu pozornosti. Obrázek si Google vezme buď ze stránky, nebo jako v tomto případě ze strukturovaných dat. A to přesto, že se jiný obrázek nachází přímo ve zdrojových datech stránky.
Kliknutím na obrázek se uživatel dostane na vyhledávání obrázků a nikoliv na příslušnou stránku webu, jak byste nejspíš očekávali. To proto, že ve featured snippetu se nemusí vůbec zobrazit obrázek spojený s danou stránkou, Google zde prostě zobrazuje nejlepší obrázek ze svého vyhledávání. A tak se někdy stává, že se u vašeho báječného a vymazleného textu použije nesmyslný obrázek z jiného webu, který výsledek totálně shodí.