Linkbaiting (ve volném překladu lákání či vábení odkazů) je jednou z mnoha technik linkbuildingu. Funguje na jednoduchém principu. Vytváříte obsah tak, aby přitáhl co nejvíce zpětných odkazů (odkazů z jiných stránek). Tyto odkazy vám následně přivedou nové návštěvníky nebo vám pomohou ve vyhledávačích.
Možná namítnete, že linkbaiting nepředstavuje nic nového, že jde jen o nový pojem. Že budování obsahu užitečného pro návštěvníky je doporučováno již dlouho. A máte pravdu. Rozdíl je v tom, že linkbaiting budování zpětných odkazů sleduje jako primární cíl. Schopnost článku přilákat zpětný odkaz se tak stává hlavním měřítkem jeho hodnoty.
Obsah pro linkbaiting
Aby linkbaiting fungoval, obsah článku musí být něčím výjimečný, musí umět zaujmout. Možností je více, článek například může být:
- kontroverzní,
- rozpoutávat diskuzi
- šokující
- pro návštěvníka překvapující
- útočný až agesivní
- zábavný či hravý
- vtipný, humorný
- užitečný a pro návštěvníka přínosný
- aktuální, výjimečný čerstvostí informací
Linkbaiting však nepracuje pouze s textovým obsahem. Osvědčují se i nejrůznější online nástroje a kalkulačky, hry a interaktivní hříčky, multimediální obsah či kvízy, výzkumy a statistiky.