E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Kdy se mailing hodí
V základu je mailing dostupnou a relativně levnou formou internetové reklamy, která se dobře měří a jednoduše vyhodnocuje. Z důvodů zákonem stanovené ochrany proti SPAMu, která umožňuje rozesílat komerční maily pouze se souhlasem adresáta, se mailing ve firmách využívá hlavně k zasílání newsletterů s aktuálními nabídkami, aktivizaci stávajících zákazníků a k dlouhodobému budování vztahů a posilování důvěry ve značku.
Jak zvýšit efektitivitu mailingu
Protože udržení zákazníka je vždy mnohem levnější, než jeho získání, vyplatí se tento nástroj využívat naplno. Existuje proto celá řada postupů ke zvyšování efektivity mailingu. Například:
-
Segmentace
Rozdělení cílové skupiny na menší skupiny na základě inforamcí, které už o příjemci máme (např. lokalita a další socio-demografické údaje, výše objednávky apod.). Viz také RFM segmentace.
-
Personalizace
Oslovení zákazníka jménem (= větší důvěryhodnost mailu) či jednotlivé části mailu skládané zákazníkovi na míru (např. nabídka podle toho, o co se v minulosti zajímal). Zde již mailing sousedí s behaviorálním marketingem.
-
Automatizace
Automatické rozesílání emailů na základě akcí uživatele (např. zakoupení daného produktu vede k nabídce příslušenství, opuštění košíku odešle aktivizační email apod.). Viz také event-triggered email.