Jako event-triggered e-maily se v e-mail marketingu označují elektronické zprávy zasílané příjemcům v závislosti na nějaké události, obvykle na základě jejich předchozích nákupů nebo na informacích, které již dříve poskytli.
Například event-triggered mail zasílaný cestovní kanceláří po skončení zájezdu může obsahovat anketu o spokojenosti se službami a zároveň tak klienta vybídnout k napsání recenze akce či k úvahám nad další objednávkou.
Podobným způsobem může internetový obchod s elektronikou nabídnout po dvou týdnech od objednávky související zboží (cross-selling). Nebo společnost prodávající bicykly může svému zákazníkovi po dvou letech poskytnout slevu na nákup kola nového (up-selling).
Událostí spouštějící odeslání mailu může být také svátek či narozeniny příjemce. Zasílání event-triggered mailů proto vyžaduje velmi dobrý přehled o jednotlivých zákaznících a úzce souvisí se stále se rozšiřujícím využíváním nejrůznějších CRM systémů.