Moodboard (někdy také mood board) je vizualizace toho, jak bude budoucí grafický návrh vypadat. A hlavně, jak bude působit na uživatele. Obvykle jde o koláž z obrázků, fontů, barev a dalších prvků stránky, ze které je jasně patrný styl budoucího webu. A také emoce, které bude nový web v návštěvnících vyvolávat.
Na první pohled může moodboard vypadat jako náhodné seskupení obrázků a textů, ale za jeho vznikem většinou stojí pečlivá práce grafika. Moodboard je jakýsi předstupeň před tvorbou finálního grafického návrhu, který slouží k ověření, že zadavatel i grafik vnímají zadání stejně. Může ušetřit práci s překreslováním grafiky, pokud by se ukázalo, že každý vnímá vhodný styl jinak.
Hotový moodboard také můžeme otestovat na uživatelích, nechat je například popsat emoce, které v nich vytváří. Ověříme tak, že při vývoji webu jdeme správným směrem. Že moodboard je v souladu s dříve definovanou tonalitou komunikace značky.
Po schválení moodboardu pak následuje kreslení finální grafiky. Grafik si vezme wireframy, které dostal jako součást zadání a ty pak rozpracuje ve stejném stylu, jako má moodboard.