E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Jak nákupní košík funguje
Návštěvník nejprve prochází detaily produktů, kde bývá výrazné tlačítko pro přidání produktu do košíku. Obvykle se umisťuje poblíž ceny produktu a informace o dostupnosti zboží (skladem, skladem u dodavatele apod.).
Po kliknutí na tlačítko mohou nastat tři situace:
-
Zobrazí se oznámení
Návštěvník zůstane na stránce detailu produktu a pouze se mu zobrazí informace, že produkt byl přidán do nákupního košíku. Zde je důležité, aby bylo možné se kliknutím na tuto informaci dostat přímo do košíku.
-
E-shop návštěvníka přesměruje do nákupního košíku
Zde návštěvník rovnou vidí, že produkt byl do nákupního košíku přidán a může také rovnou přejít k dalším krokům objednávkového procesu.
Nevýhodou tohoto postupu je fakt, že je pro návštěvníky mnohem obtížnější pokračovat v nákupu, resp. se vrátit na místo, kde na tlačítko klikli. V košíku se také nemohou zobrazovat kontextové nabídky na další produkty. Resp. pokud se zobrazí, pak obvykle v kontextu ke všem produktům v košíku, nikoliv k produktu právě přidávanému.
-
Zobrazí se mu tzv. mezikošík
Mezikošík obvykle vypadá jako či lightbox okno zobrazené přes stránku detailu produktu, kde návštěvník vidí potvrzení o přidání produktu do košíku. A zároveň se zde zobrazuje cross-sellingové zboží, tj. produkty, které si lidé správě přidaným produktem často objednávají. V lepším případě dokonce v kontextu produktů, které už v košíku má či které zatím navštívil.