E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Zařazení e-commerce
E-commerce je společně s dalšími „éčky“ (jako například e-learning) součástí e-business (elektronického podnikání). Obvykle se ještě rozlišuje podle cílové skupiny na B2B e-commerce (zaměřenou na obchodníky) a B2C e-commerce (zaměřenou na konečné zákazníky).
E-shopy a online marketing
Nosným prvkem e-commerce jsou především internetové obchody a s nimi související problematika. Patří sem i většina činností spadajících pod elektronický marketing, např. online reklama, email marketing, nejrůznější affiliate programy a všechny aktivity na podporu internetového obchodování.
V širším pojetí mohou do pojmu e-commerce patřit i jakékoliv webové stránky, které nabízí konkrétní produkty či služby a umožňují i jejich objednávku například e-mailem.
Česká e-commerce scéna
V České republice bylo v roce 2024 přibližně 50 000 e-shopů. Ty nejmenší z nich jsou malé obchůdky provozované jedním člověkem. A takových je většina. Naopak největším e-shopem je jednoznačně Alza, která si ukrajuje přibližně ¼ ze všech peněz utracených v e-commerce.
Celková hodnota peněz, které se v České republice v e-commerce ročně protočí, je asi 8 miliard dolarů. Pro srovnání, celková globální e-commerce dosahuje obratu ve výši 6,151 miliard dolarů. Oba údaje jsou za rok 2023.