Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Přednostní výpis

Přednostní výpis býval důležitým produktem velkých portálůvyhledávačů, které se snažily co nejvíce profitovat na poskytování vyhledávací služby (proto se přednostní výpisy řadí do působnosti SEM, marketingu ve vyhledávačích).

Přednostní výpis je v podstatě placený odkaz, jenž je na zvolené klíčové slovo vypisován před ostatními výsledky vyhledávání. Přednostní výpisy se většinou platily fixně na měsíc (tzv. flate rate), nejde tedy o PPC model platby (některé vyhledávače však u přednostního výpisu umožňovaly i platbu za proklik).

Oproti jiným formám online reklamy (např. PPC kampaním) býval přednostní výpis často značně předražený a bylo třeba si vždy dobře propočítat jeho výhodnost a návratnost investic. Další nevýhodou přednostních výpisů bylo, že jich na každou klíčovou frázi může portál prodat pouze omezené množství (obvykle tři) a proto byly výhodné přednostní výpisy již dlouho předem vyprodány (a zbývaly ty nevýhodné).

I z tohoto důvodu dnes již přednostní výpisy na moderních vyhledávačích nenajdete a využívají je spíš různé katalogy odkazů či lokální portály.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.