Přednostní výpis býval důležitým produktem velkých portálů a vyhledávačů, které se snažily co nejvíce profitovat na poskytování vyhledávací služby (proto se přednostní výpisy řadí do působnosti SEM, marketingu ve vyhledávačích).
Přednostní výpis je v podstatě placený odkaz, jenž je na zvolené klíčové slovo vypisován před ostatními výsledky vyhledávání. Přednostní výpisy se většinou platily fixně na měsíc (tzv. flate rate), nejde tedy o PPC model platby (některé vyhledávače však u přednostního výpisu umožňovaly i platbu za proklik).
Oproti jiným formám online reklamy (např. PPC kampaním) býval přednostní výpis často značně předražený a bylo třeba si vždy dobře propočítat jeho výhodnost a návratnost investic. Další nevýhodou přednostních výpisů bylo, že jich na každou klíčovou frázi může portál prodat pouze omezené množství (obvykle tři) a proto byly výhodné přednostní výpisy již dlouho předem vyprodány (a zbývaly ty nevýhodné).
I z tohoto důvodu dnes již přednostní výpisy na moderních vyhledávačích nenajdete a využívají je spíš různé katalogy odkazů či lokální portály.