Spam report je způsob, jak se vyrovnat s konkurencí, která používá nekalé techniky optimalizace pro vyhledávače. Jednoduše ji oznámíte příslušnému vyhledávači a ten ji obvykle postihne penalizací.
Není v tom nic nečestného, odesláním spam reportu prospějete vyhledávači (umožníte mu poskytovat relevantní výsledky vyhledávání), uživatelům vyhledávače (najdou snáze, co hledají) a také sobě (spam report je jediná možnost, jak s podvodníky bojovat).
Spam report Seznamu
Odeslání spam reportu na Seznamu bývalo snadné, mívali pro to jednoduchý formulář. Nedávno ho však zrušili, předpokládám, že kvůli náročnosti na manuální kontroly.
Spam report na Google
Google míval dlouhá léta podobný formulář jako seznam, ale pak to rozdělili na několik různých formulářů podle toho, co si myslíte, že je špatně:
- Nahlášení webového spamu – když web používá některou ze zakázaných technik, jako je skrytý text, doorway page, cloacking apod.
- Nahlášení placených odkazů – pokud se web snaží podvést vyhledávač účastí v link farmách nebo kupováním odkazů čistě kvůli zvýšení PageRanku.
- Nahlášení spamu v rozšířených výsledcích – pokud se stránka snaží podvádět pomocí rozšířených výsledků vyhledávání, například publikuje falešné recenze nebo neexistující události jen proto, aby byla více vidět.
- Nahlášení malware – když web obsahuje škodlivý software.
- Nahlášení phisingu – když jde o podvodnou stránku navrženou ke kradení osobních údajů, hesel apod.