Doorway page je jednou z mnoha podvodných technik sloužících k oklamání vyhledávačů. Její obsah bývá vytvářen tak, aby zmanipuloval crawlery vyhledávačů, doorway page se proto snadno umísťuje ve výsledcích vyhledávání. Tím se také podobá jiné podvodné technice – cloakingu.
Protože však přeoptimalizovaná doorway stránka nedokáže plnit svůj marketingový cíl (např. prodávat zboží), návštěvník je po příchodu na stránku přesměrování na jinou stránku, obvykle s pomocí JavaScriptu. Někdy také doorway page obsahuje výrazné self-promo bannery, které mají návštěvníka na cílovou stránku převést.
Protože jde o zjevnou manipulaci s výsledky vyhledávání, vyhledávače samozřejmě doorway page nemají v oblibě – za jejich využívání hrozí penalizace a vypadnutí webu z výsledku vyhledávání. Taktiku využití doorway page tedy rozhodně nelze doporučit pro stránky s předpokládanou delší životností (což je naprostá většina webů).