Atribuční model určuje způsob, jakým přiřazujeme hodnotu konverze jednotlivým marketingovým kanálům.
Příklad
Představte si, že chceme přerozdělit marketingový rozpočet tak, aby více peněz dostaly ty reklamní kanály, které se nám více vyplácejí. To je klasické zadání, které opakovaně řeší marketingový ředitel či stratég. Abychom to mohli udělat, potřebujeme vědět, jakou hodnotu pro nás ten který kanál má. Neboli jak moc se podílel na dosažených konverzích.
Začínající marketéři však často dělávají chybu v tom, že celou hodnotu konverze připisují pouze tomu kanálu, který byl v konverzní cestě jako poslední. Tím odříznou zdroje, které v získání konverze asistovaly, jako třeba články na webu zaměřené na prvotní fáze nákupního cyklu, na nichž se návštěvník seznámil s naší značkou.
Navádějí je k tomu vlastně i samotné Google Analytics, které u většiny přehledů používají tzv. last-click non-direction atribuci. Tedy přiřazují hodnotu konverze poslednímu kanálu (pokud uživatel nepřišel přímo, třeba zadáním adresy do prohlížeče).