Proč se děkovací stránkou zabývat
Děkovací stránka je zajímavá tím, že jejími jedinými návštěvníky jsou vaši skuteční zákazníci. 100 % návštěvnosti tvoří lidé, které váš produkt zajímá – a právě to dokázali. Cítíte ten obrovský potenciál? A jakže s ním nakládáte? Prázdné místo na děkovací stránce znamená vyhazování peněz z okna.
Poděkování na prvním místě
Nejdříve je třeba návštěvníka ujistit, že se podařilo dokončit předchozí krok. Proto má mít tato část největší vizuální prioritu.
Dejte si záležet i na formulaci. Slušně poděkujte – zdá se to samozřejmé, ale vídám to zřídka. Pak zopakujte, co se stalo, a popište co nejkonkrétněji, co se bude dít dál:
- Děkujeme za objednávku. Rekapitulaci jsme zaslali i na váš e-mail.
- Díky, poptávku jsme přijali. Předběžnou kalkulaci vám zašleme do tří dnů.
- Newsletter máte přihlášený. Jako poděkování posíláme slevový kupon na další objednávku.
Pokud to vaše cílová skupina snese, uchopte obsah děkovací stránky kreativně a zkuste vyvolat pozitivní emoce. Návštěvníkovi se přiblížíte a naladíte ho na další kroky. Pokud znáte jméno zákazníka, využijte toho – „děkujeme Františku“ zní úplně jinak, osobněji. Personalizace umí posunout vztah na vyšší úroveň.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Osvědčené scénáře
Zamyslete se, jaká funkce děkovací stránky dává smysl právě pro váš byznys:
-
Detailní informace o zákazníkovi
Zákazník byl uloven. Je správný čas zeptat se ho na údaje, které v budoucnu využijete pro marketing (třeba pro segmentaci newsletterů). Na údaje, které jste předtím vynechali, protože dlouhý formulář by zbytečně snižoval konverzní poměr.
-
Další lákavé nabídky
Proběhla právě objednávka na e-shopu? Zkuste na děkovací stránce představit další zajímavý produkt. Šance prodat je nyní malá, ale vzbudíte zájem a zákazníka později „dorazíte“ formou mailingu. Přibalený slevový kupón – za věrnost – parádně zvýší efekt.
-
Sdílení stránky
Nabízíte něco, čím se zákazník rád pochlubí? Nechte ho doporučit produkt přátelům. I zde se hodí slevový kupón – malý dáreček pro kamarády zvýší motivaci k doporučení.
-
Nabírání fanoušků
Řekněte si o sledování na sociálních sítích. Může to vypadat zbytečně, když totéž děláte na jiných místech webu, ale teď máte plnou pozornost. A návštěvníky je přece nutné vodit za ručičku.
-
Odkazy na nejlepší články
Hodí se třeba po přihlášení k odběru newsletteru. Jak lépe přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách, než když mu odkryjete část svého úžasného know-how?
-
Reference spokojených klientů
Ideální krok po odeslání předběžné poptávky. Zejména čeká-li vás výběrové řízení nebo třeba osobní jednání. Několik pochvalných testimonialů navázání budoucích vztahů usnadní.
-
Získání zpětné vazby
Potřebujete mezi zákazníky provést průzkum? Právě děkovací stránka se k tomu perfektní hodí. Výsledky vám nezkreslí náhodní návštěvníci a ochota k vyplnění dotazníku bude vyšší než jinde na webu.
Zdají se vám tipy užitečné? A přitom nejde o nic technicky náročného. Úpravy jsou prakticky zadarmo a ukazatel návratnosti investic vystřelí nahoru. Tak do toho!
Pozor na konverzní pixely
Na děkovací stránce také bývají umístěny konverzní pixely třetích stran (Heuréky, Facebooku apod.) a další měřící kódy. Po úpravách si tedy raději ověřte, že všechna měření nadále správně fungují.