Jakých odkazů se interní prolinkování týká?
Na interním prolinkování se podílí všechny vnitřní odkazy, tedy odkazy v hlavní i pomocných navigacích, v různých paletkách či self-promo bannerech a samozřejmě také odkazy vytvořené přímo v textovém obsahu stránek.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Kde najít podobu interního prolinkování
Profesionálové k tomu používají speciální programy, které umí hierarchii webu tvořenou odkazy vizualizovat, ukazují u jednotlivých odkazů hloubku zanoření apod.
Praktický tip: základní přehled však můžete poměrně jednoduše získat v Google Search Console. Stačí se podívat v sekci „Odkazy“ na přehled „Interní odkazy“. Je zde na první pohled vidět, které na která URL na vašem webu vede nejvíce vnitřních odkazů. Po kliknutí na konkrétní adresu se Vám navíc seznam odkazů vypíše a můžete si ho stáhnout také například v podobě excelové tabulky.
Užitečné odkazy
- Článek na SiteBulb.com (anglicky) – praktické postupy pro zlepšení interního prolinkování s využitím SiteBulb, Ahrefs a nástroje Screaming Frog