Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Interní prolinkování

Interní prolinkování představuje způsob, jak jsou jednotlivé stránky webu vzájemně propojeny odkazy. Podoba interního prolinkování určuje, jak vyhledávače vnímají strukturu webu a hierarchii informací, které jsou na něm umístěné. Jde tedy o významný off-page signál při optimalizaci pro vyhledávače. Kontrola interního prolinkování také bývá jedním z důležitých kroků strategie linkbuildingu.

Jakých odkazů se interní prolinkování týká?

Na interním prolinkování se podílí všechny vnitřní odkazy, tedy odkazy v hlavní i pomocných navigacích, v různých paletkách či self-promo bannerech a samozřejmě také odkazy vytvořené přímo v textovém obsahu stránek.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Kde najít podobu interního prolinkování

Profesionálové k tomu používají speciální programy, které umí hierarchii webu tvořenou odkazy vizualizovat, ukazují u jednotlivých odkazů hloubku zanoření apod.

Praktický tip: základní přehled však můžete poměrně jednoduše získat v Google Search Console. Stačí se podívat v sekci „Odkazy“ na přehled „Interní odkazy“. Je zde na první pohled vidět, které na která URL na vašem webu vede nejvíce vnitřních odkazů. Po kliknutí na konkrétní adresu se Vám navíc seznam odkazů vypíše a můžete si ho stáhnout také například v podobě excelové tabulky.

Užitečné odkazy

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.