Jan Štráfelda - Průvodce internetovými projekty
celá ČR (přes video)  |  776 678 044  |  jan@strafelda.cz

Layout stránky

Návrh layoutu, neboli rozložení prvků na stránce, je důležitým krokem při vytváření wireframu stránky. Celá tato problematika spadá do oblasti informační architektury.

E-book za mail

Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.

Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.

Příklad návrhu layoutu

Zadání

Řekněme, že se snažíme vytvořit layout cílové stránky a máme z předchozích kroků sepsaný seznam prvků, které bude stránka obsahovat:

A nyní potřebujeme tyto informace poskládat na stránce, jak to jde nejlépe.

Pravidla hry

Spousta věcí nás však bude omezovat v kreativitě:

  • Stránka musí co nejlépe plnit svůj marketingový cíl – konvertovat zákazníky.
  • Stránka musí fungovat jak na velkém monitoru, tak i na chytrých telefonech v nejrůznějších rozlišeních.
  • Lidé jsou zvyklí na určité návrhové vzory, například logo by mělo být vždy vlevo nahoře a musí fungovat jako odkaz na úvodní stránku.
  • Grafik požaduje, aby stránka byla pojata trochu netradičně, aby si ji šlo sanadno zapamatovat a odlišit ji od konkurence.

Jak vidíte, navrhnout správně layout stránky není nic jednoduchého.

O autorovi

Jsem Jan Štráfelda a působím jako průvodce online projekty. Potřebujete předělat web či e-shop? Nebo posunout internetový marketing? Poradím s obojím. 14 let budování vlastní digitální agentury mě skvěle vyškolilo – a rád se o zkušenosti podělím.

S čím také umím pomoci:

Své znalosti sdílím i na LinkedIn. Přidejte se k 3 881 marketérům, kteří z nich již pravidelně těží.