Logo (zastarale také grafická značka) je grafické ztvárnění obchodní značky, které ji pomáhá vizuálně se odlišit od jiných značek. Kvalitní logo usnadňuje zapamatování značky a její další identifikaci spotřebitelem. To pomáhá v budování vztahu ke značce (brand building).
Loga podle typů
- Logem může být pouhý graficky zpodobněný text (obvykle název značky), pak mluvíme o tzv. logotypu. Takové logo například používá Google, Sony či FedEx.
- Logem také může být samotný grafický symbol, neboli piktogram, bez textového popisku. Určitě si vybavíte modrého ptáčka Twitteru, žluté hrby McDonalds či nakousnuté jablíčko Apple.
- Většina značek pak používá loga kombinovaná, kde najdete jak piktogram, tak logotyp. Taková loga se snáze odliší od podobných log konkurence.
Názvosloví firemní identity
Laikům se dost plete a komplikuje to vzájemné diskuze, proto si dovolím stručné opakování:
Logo společně s dalšími grafickými a typografickými prvky (např. firemní barvy, fonty...) tvoří tzv. corporate design. Patří sem také návrhy vizitek, hlavičkových papírů, obálek, patiček mailů a dalších prvků, které firmu odlišují od jiných firem. A to celé je pak součástí firemní identity, kam patří i benefit značky, její styl komunikace atd.
Jak logo a další grafické součásti firemní identity používat, to standardizuje tzv. grafický manuál. Aplikaci firemních grafických prvků na různé materiály se říká branding („obrandovat“ inzerát = ztvárnit ho ve firemním stylu, doplnit logo apod.).