Většina lidí vnímá firemní identitu jako grafické zpodobnění firemní prezentace, tj. její barvy, logo, fonty, 3D maskota apod. Ve skutečnosti by se však mělo množině těchto prvků říkat firemní styl či firemní design.
Firemní identita je totiž corporate designu nadřazená, protože neřeší pouze vizuální podobu, jak se značka představuje veřejnosti. Mezi témata firemní identity patří také:
- produkty firmy – čím je značka spotřebitelům užitečná
- firemní komunikace – její obsah, tonalita komunikace, používané komunikační nástroje, public relations atd.
- firemní kultura – jaká je atmosféra firmy, jaké jsou zde vztahy mezi zaměstnanci, jaké hodnoty značka vyznává
- celkové chování firmy – např. její odpovědnost k zaměstnancům, k životnímu prostředí apod.
Firemní identita tedy odpovídá na otázku, kým se firma cítí být (a zaké, jak ji reálně lidé vnímají, tzv. obraz firmy).