Jak vypadá sponzorovaný odkaz
V atributu rel
lze také kombinovat více hodnot, například nofollow sponsored
. Nemusíme to dělat, ale je to povolené a v některých případech to dává smysl.
E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Jak sponzorované odkazy používat
Kdy se sponzorované odkazy hodí
Jako sponzorované doporučuje Google označovat všechny:
- placené odkazy
- reklamní odkazy
- affiliate odkazy
To je změna, až do roku 2019 Google pro tento typ odkazů doporučoval označení právě hodnotou nofollow
. Od nofollow odkazu se ten sponzorovaný zřejmě liší tím, že vyhledávač si takový odkaz založí v indexu. Jen mu nepředá stejné množství link juice, (hodnoty stránky předávané odkazy), jako by to udělal u klasického odkazu bez příznaků.
Vyměnit příznak nofollow za sponsored či nikoliv?
Pokud označení nofollow
u svých placených odkazů používáte a zatím to tak necháte, neuděláte zřejmě chybu. Google zatím změny nevyžaduje a nejsou myslím ani známé žádné případy, kdy by změna něčemu pomohla (či zachování stávajícího stavu uškodilo).
Pokud placené odkazy prodáváte, pak dobře víte, že nofollow odkaz má na trhu mnohem nižší hodnotu, než odkaz nijak neoznačený. Podobné to zřejmě bude i se sponzorovanými odkazy. Je tedy třeba dobře zvážit, jaká je šance, že Google dokáže odhalit, že jde o placený odkaz. Mnoho placených odkazů na internetu se stále tváří jako neplacené. A takové pochopitelně nechceme označovat jako sponsored
.
Důležité je placené odkazy nikdy neoznačovat UGC příznakem. Za ty byste si mohli vysloužit penalizaci, neboť to Google může chápat jako podvod (maskování odkazů získávaných kvůli manipulaci výsledků vyhledávání).
Více informací
- Nápověda Google týkající se sponzorovaných odkazů
- Článek na Moz nazvaný Jaký ovlivní Nofollow, UGC a sponzorované odkazy SEO (anglicky)