Slovo advergaming vzniklo složením dvou anglických slov – advertisement a gaming. Advergaming tedy znamená něco jako „propagace hraním“. Označují se tak marketingové aktivity, které k šíření reklamních sdělení využívají počítačové hry.
Advergaming na internetu
Internet se stal pro advergaming zlatým médiem. Umožňuje zasáhnout mnohem větší skupinu, než jsou hráči desktopových her, a také usnadňuje následnou propagaci her samotných. Významně se na tom podílí i sociální sítě.
Proti jiným reklamním formátům má advergaming výhodu v tom, že uživatelům obsažená reklama nevadí. Chápou ji jako cenu za svou zábavu. Existují dokonce celé portály zaměřené na online hry. Hráči si své oblíbené hry radostně přidávají do záložek, diskutují o nich ve fórech a upozorňují na ně přátele. V tomto směru se přímo nabízí propojit advergaming a virální marketing na specializované microsite.
K čemu je advergaming užitečný?
Vývoj vlastní hry může přinést řadu výhod:
- vyšší návštěvnost stránek
- propagace značky, jak přímo ve hře, tak mimo ni
- advergaming přispívá ke vzniku zpětných odkazů, které vám pomáhají při optimalizaci pro vyhledávače
- hráč si může v podobě hry vyzkoušet přímo váš produkt či službu
- skutečně povedená hra dokáže upoutat pozornost médií
- advergaming pomáhá budovat komunity
- soutěže o ceny a následný sběr osobních údajů pro další marketingové aktivity
- díky vrozené lidské hravosti zvyšuje hra důvěryhodnost webu, který ji obsahuje
Hraní her je navíc příjemnou činností. Proto je ostatně lidé vyhledávají. Vaše logo umístěné ve hře či některé konkrétní reklamní sdělení si spojí s těmito příjemnými pocity. Advergaming je proto psychologicky mnohem účinnější než třeba televizní reklama.