Vyhledávač Google personalizuje výsledky vyhledávání mimo jiné i podle lokality hledajícího. Proto vzniklo tzv. lokální SEO, které se zaměřuje na optimalizaci pro vyhledávače pro uživatele, kteří se nachází nedaleko vaší pobočky či firmy. Malým firmám, které mohou ve vyhledávání těžko konkurovat korporátním molochům, to přináší nové příležitosti.
Základní kroky k lokálnímu SEO
- v rámci analýzy klíčových slov identifikujte fráze, které se vás týkají a obsahují lokalitu (město, kraj, oblast…)
- na webu vytvořte stránky pro jednotlivé pobočky a pokud to dává smysl, tak i pro další lokalizující fráze, na které vás mohou lidé hledat
- na svém webu označte pomocí strukturovaných dat všechna relevantní data, jako jsou adresy, otevírací doby, telefony, případně i hodnocení prodiktů, jejich cenu a dostupnost
- tyto stránky pboček patřičně prolinkujte se zbytkem webu, odkazujte na ně anchor texty obsahujícími daná klíčová slova
- získejte také zpětné odkazy od firem či institucí naházejících se ve stejné lokalitě (výborně fungují stránky obcí)
- vytvořte si profil v katalozích Google My Business a Firmy.cz a zaneste sem všechny své pobočky
- adoptujte si svůj Knowledge Graph panel a doplňte sem všechna data (na panelu klikněte na odkaz „Vlastníte tuto firmu?“)
- v obou katalozích sledujte recenze a reagujte na ně, nikdy recenze nemažte