E-book za mail
Získejte podrobný návod Jak na e-mail marketing (52 stran). Více informací.
Žádný spam, jen užitečný obsah. Newsletter posílám cca 8× ročně. Odhlásíte se kdykoliv.
Jak dělat broken linkbuilding
-
Najdeme rozbité odkazy
Broken linkbuilding, jak už název napovídá, spočívá ve vyhledávání odkazů, které jsou z nějakých důvodů rozbité (tzv. broken linky). A které vrací chybovou stránku 404. Buď proto, že odkazovaný článek už neexistuje, někam se přesunul, nebo třeba expirovala celá doména.
K vyhledávání se používají programy, které fungují podobně jako crawlery vyhledávačů. Například placený Screaming Frog, nebo Xenu či SEO Macroscope, které jsou zdarma. Případně je lze najít také v reportech drahých specializovaných nástrojů pro linkbuildery, jako jsou Ahref či Majestic.
-
Vytvoříme obsah
Najdeme-li vhodný odkaz, nastává druhý krok. Musíme napsat kvalitní článek, který téma rozbitého odkazu dobře pokrývá. Samozřejmě nepíšeme pouze kvůli jedinému odkazu – takový článek se nám obvykle hodí i v dalším marketingu, minimálně ho pak můžeme propagovat na sociálních sítích, pomocí e-mailového marketingu apod.
Pokud dlouhodobě uplatňujeme strategii content marketingu a daří se nám náš obor dobře pokrývat obsahem, tuhle část už nejspíš můžeme přeskočit, protože článek na relevantní téma jsme již dávno publikovali
-
Upozorníme majitele
Nakonec upozorníme provozovatele daného webu, že kde má rozbitý odkaz. A vysvětlíme mu, proč mu to škodí: je to nepříjemné pro návštěvníky a zároveň tím vysílá špatný signál vyhledávačům. A pochopitelně ho požádáme, aby adresu odkazu změnil na náš článek. Pokud napíšete e-mail dobře, většina lidí to udělá.
Registrace domény
Existuje ještě jedna osvědčená strategie broken linkbuildingu. Jde-li skutečně o expirovanou doménu a na tuto doménu vede hodně odkazů, které tématicky souvisejí s naším webem, může být lepší volbou si takovou doménu rovnou zaregistrovat.
Nemusíme pak majitele odkazujícho webu otravovat (a spoléhat se na to, že nás poslechne) a zároveň máme hned několik možností, co s jednotlivými adresami webu udělat:
- Přesměrovat je na náš obsah pomocí trvalého přesměrování 301. To je rychlé a levné řešení. Ale pozor, nepřesměrováváme celý web na naši doménu, ale adresy konkrétních stránek na související stránky na našem webu.
- Obnovit obsah na dané stránce (po dohodě s autorem, případně napsat podobný). Aa z tohoto obsahu pak odkázat na náš hlavní webu.
- Využít přirozenou návštěvnost daného webu a přesunout ji na náš hlavní web (třeba s pomocí výrazných self-promo bannerů).
- Využít takový web na trojcestnou výměnu odkazů.
Původní adresy, pokud byl web alespoň trochu viditelný, zjistíte snadno na Wayback Machine projektu Internet Archive.